fredag 16 november 2018

Bak eller fram

    Den påbörjade tubhalsduken som jag tidigare visat är nu klar. Är faktiskt inte nöjd med den. Hade tänkt att den skulle vara två varv om halsen men se det tyckte jag såg väl klent ut så det fick bli tre.
    Nu är den tråkiga grejen att den hela tiden svänger sig fel väg. Här har jag nu tvingat den att sitta mera rätt men den envisas med att visa baksidan. Är det möjligen någon som vet varför det vänder så här? i kanten har jag två rät på båda sidor.

               Inget fel på baksidan men nog hade jag tänkt mig att fuskflätorna skulle synas. I detta nu ser det nog ut som jag får nöja mig med baksidan för när jag skall iväg någonstans så är det vanligen lite bråttom så inte tänker jag då stå och vända detta vareviga gång.

   
    I gårkväll var det julöppning vid Sunds trädgård. Ååå så mycket vackert där var och dessutom mycket folk som flanerade runt bland alla vackra blommor, inredningsdetaljer och pyssel. Många kan ju visst tänka att är det då inte lite väl bråttom att ha julöppning men tänker man till lite så ska de ju också sälja material till dem som vill göra kransar eller juluppsättningar själva inför advent och då behövs nog lite extra tid. Själv gillar jag mera den här tiden före julen när man pysslar, grejar och tänder alla små lampor o stjärnor än den verkliga julen så mig passar det nog. Åtminstone jag njöt i fulla drag.

    I dag ville tvåan som går i förskola så gärna ha en ledig dag och sova över. Hennes mamma menade att det nog borde gå med sovmorgon och lite ledigt så vem kan motstå detta. Hon lovade att komma en stund med mig till skogen och hämta lingonris och så blev det. Pricken över iet var att vi hade pik nik uppe i ett älgtorn och testade lite att vara älgjägare men visst tyckte hon att farmor var lite fjollig som började låta pang pang.

    I morgon far jag till hantverksmässan i Tammerfors. Hur mycket intressant och goda idéer det finns på nätet så kan jag inte motstå denna mässa. Det är ju faktiskt Europas största hantverksmässa så visst är vi lyckligt lottade alla hantverksnördar här i Finland.  Således upp och hoppa före kl 5 eftersom bussen går tio i sex. Jäsp. Så trevligt att någon fortfarande kikar in här. Vi ses igen en annan dag. Ha det gott.


Inga kommentarer: