fredag 4 januari 2019

Blå timmen

   Dagens promenad var tydligen vid blå timmen. Märkte faktiskt inte att det var så blått i naturen men väl hemma med fotografierna så blev det bekräftat.

                            Var dimmigt o disigt men väldigt vackert och inte alltför kallt.


      Så kom tåget dundrande förbi. Min vandringsrutt går en bit längs med järnvägen så rätt ofta som jag träffar på det.

    Efter influensan har jag faktiskt tvingat ut mig själv längre o längre. Så förskräckligt lätt att bara stanna inomhus men  snart är det ett behov igen och då går det sen av sig själv att komma ut.
    Inom hus får jag nu njuta av min fina fina amaryllis. den som jag hade under julen såg jag knappt men nu njuter jag desto mera av den här.
     Skall försöka om jag lyckas spara den till nästa år. Brukar klara vissa av dem men en del lyckas inte få knoppar på hösten.

     Skall sätta mig med vantstickningen en stund och kanske slänga ett öga nu och då på TV:n.
  Ha det alldeles gott, vi ses.


1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Vilken fantastisk amaryllis. De är så vackkra. jag har en, en röd som är på G att slå ut. Det kommer att bli tre stänglar. Gläder mig verkligen åt den.
Skönt att du repat dig och det gör gott att komma ut och ta sköna promenader. Här är grått och trist väder. Inte alls inbjudande. Jag stannar inomhus idag.
Ha det fint. Kram Eva