lördag 24 augusti 2019

Jutbackamarknaden en riktig folkfest.

     Nu är "festen" över för denna gång. Trevligt före, trevligt under och både skönt och trist efteråt.
Sen man en gång  börjat vara med är det svårt att låta bli. Det blev ett par verkligt trevliga dagar vill jag säga.
     Kanske tänker de flesta på det här med försäljningen och ja visst, på en sådan marknad säljs ju nästan allt mellan himmel och jord så om man så vill behöver ingen gå tomhänt hem men....
    Tänkte verkligen till i dag över denna stora marknad, minsann vilken Folkfest. Jag har träffat släkt, vänner, vänner från förr som jag inte träffat på väldigt länge, gamla skolkamrater m.fl. härligt.
   
      Visst måste det här att se folk, träffas, umgås o.s.v. betyda en hel del eftersom både stora och små, gamla och unga dras till denna marknad. Jag tycker då faktiskt att arrangörerna och alla talkoarbetarna gör ett jättejobb som gör det möjligt att allt fungerar på denna marknad.  Och vi då som har detta till ett trevligt litet jippo och dessutom får samlat lite ur garderoberna, alla drar sitt strå till stacken.
       Mina egna ögon dras lätt till olika hantverk och vi har turen att ha Pläkki ja Peltituote som bordsgranne. Tror ni jag kunde motstå denna fina lykta, nej det kunde jag inte så nu får jag mysa i detta sken när mörkret faller mer och mer. Inte många saker jag frestas av mera men denna tog mig med storm.

    Tackar er alla som besökte oss, alla pratstunder förgyllde dagarna, vem vet kanske ses vi även nästa år.
    Ha det så gott alla som kikar in, vi ses.

Inga kommentarer: