måndag 19 augusti 2019

Saft,sylt o virkning.

      Saft, saft hallonssaft är ju en rätt trevlig barnsång och den borde jag nog sjunga just nu efter allt saftande. Sanningen är ju den att det blev väldigt lite hallon och en hel massa olika vinbär. Eftersom vi har röda, gröna, vita o svarta vinbär + både saskaton o bärtry så blev det en salig blandning.
          Vanligen brukar jag alltid blanda vinbärssaften med lite hallon, jordgubb eller blåbär. Tycker det ger då bättre smak och minskar lite på sockermängden.


      Eftersom vi hittade så mycket fina blåbär i år så manade detta mig att koka lite sylt som variation från de vanligen frysta bären.

        Får se sen om sylten har någon åtgång. Tror inte jag kokat sylt på minst 20år eftersom vi mest är vana vid frusna bär med sen väldigt lite socker i.

                        Fortsätter med min sommarvirkning nu och då, som ni ser i höstliga färger.

      Nu ser vi fram emot att vara mitt i röran ett par dagar vid Juthbackamarknaden. Vi har platserna 55 o 78. Platserna är ihop men inte bredvid varann utan mitt igenom en rad så på varsin "gata". Kanske hinner jag med ännu ett inlägg eller så förhoppningsvis ses vi där. Trevligt om ni säger hej till mig. Ha det så gott.



1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Men åh, vilka söta ugglor, vad ska det bli...en mobil, eller vad?
Hallonsaft låten har väldigt lätt att fastna i hjärnan, kommer också i håg den, tror det var smurfarna som sjöng den.
Kram!