onsdag 18 september 2019

Barnvagnsmobiler o skallror

      Som ett litet sommarintresse som hängt med hela mitt liv är just att ha något virkjobb på gång under sommaren.  Känns för mig mera passande att virka och då något i bomull under sommaren än att ta till de varma ullgarnerna
     Handarbetsnördar kan ju inte låta bli sitt intresse hur skön sommaren än är därav  känns det helt rätt att göra grejer modell mindre för att ha något på gång. Trots att jag haft virkandet att ta i bara lite då och då så finns till slut en liten hög så nu är dessa på väg till Hantverkarboden.
   
    Nalleskallran  gick till minstingen här så nu sätter jag stopp för detta virkande ett tag och ägnar mig åt de varmare garnerna. Kunde passa helt perfekt med tubhalsduk, poncho, sockor, vantar, mössa till mig själv. Listan kan göras lång och sticksömmen skall visst i gång om än med sakta fart. Andra hantverk pockar på och dem vill jag verkligen inte nonchalera bort, gillar både målarpensel, symaskin och dylikt också alltför mycket.

    I dag har vi haft lilleman o lillelilleman här ett par timmar. 3,5 o 4,5 år, de är bara för härliga med sina uttryck. Jag måste nämligen bara komma och se var avgasröret fanns på min bil oberoende hur ointresserad jag är av sådant men visst visade jag min goda vilja inför godingarna. De förgyller verkligen.
      Skön kväll till er alla. Vi ses.
   

2 kommentarer:

Vform sa...

Så mycket sött du har virkat!
Visst är dom gulliga de småttingarna!
De förgyller verkligen tillvaron!
Jo, snart övergår höstmarknaderna till något intensivare ...
Ha de gott!

Äventyret framtiden sa...

Du är flitig, verkligen flitig och får till så fina saker.
Praktiskt också måste det vara med bomullsskallrorna, de går säkert att tvätta hur bra som helst.
Ha en fin fortsättning på semptember!