söndag 8 september 2019

Helgens skärgårdsliv


      Med denna rubrik kunde man ju tro att vi bedrivit tiden denna helg vid vår egen villa  men så är det nog inte.
   Vi var medbjudna till ena sonens villa, då med lite talkojobb. Trevligt så för det var både trevligt med aktiva barnbarn och lite ovanligt att få befinna sig lite ute till havs och det som man inte är bekant med är ju vanligen lite mer intressant.

        En ren njutning kan jag säga. Natten bjöd på ordentligt med regn men det var då det, så fort morgonen grydde så blev vädret bara bättre o bättre.

     Nyponen var vackra invid trappan men då jag inte vet om nypon från hansaros går att äta så fick de stå kvar som prydnad. Däremot plockade jag och sonhustrun flera "pytsor" med havtorn som jag glömde ta foto på.

      En hel rad med ölanstok bjöd på sitt bästa och visst passar de helt utmärkt så här inpå hösten  då allt egentligen går i gult, rost och mossgrönt.
      Man kan ju också roa sig med att krypa på bryggan och beundra detta fantastiska mönster som naturen själv fixar med både slitage, väder vind o många år.

    De höstliga färgerna har börjat göra sitt till. Vill inte påstå att jag gillar hösten eftersom den påminner om att vi står inför en lång vinter men färgerna hösten medför kan jag bara inte mot
stå.

       En gräshoppa som tvåan, lilleman o jag beundrade väldigt länge har verkligen kamoflagefärger. Väldigt långa ben som vi fick se hur de fungerade.

        Vädret som var väldigt lugnt o skönt hela dagen gjorde allt för att förbli helt stilla då vi skulle hem. Jag gillar verkligen inte havet när vågor går.



     Inte helt men nästan så lugnt att man kunde gå på vattnet. Kunde inte ta foto mot solen men att se horisonten och hela det glittriga havet är jag inte helt bortskämd med.
     En skön o trevlig helg för min del, hoppas ni alla andra också kunnat njuta av det vackra vädret. Ha det alldeles gott, vi ses,

Inga kommentarer: