fredag 25 oktober 2019

Ett minne blott

     Så länge vi fick ha de vackra färgerna i naturen denna höst. Inte varje år de vackra löven hålls på träden så länge eller ens blir så vackra färger som i år.
      Många gånger jag tagit foto av denna vackra lilla stuga när jag går förbi den. Den liknar precis en tomtestuga. Vackert både sommar höst o vinter. Välansat på sommaren av stugägaren, vanligen vackra löv på hösten och snöpudrade granar lite längre bort på vintern bjuder en till att ta fram kameran,


     Det sista av färgerna här i vår omgivning denna höst. Har redan minskat en del och när denna helg är förbi tror jag allt det vackra är ett minne blott.

    Här hemma blev också fina färger både på snöbollsbuskarna, rönnen och aronia. Vi har haft aronia ca 5-6 år, planterade dem för den fina höstfärgens skull som blir knallröd mot mörkare. Det är faktiskt första året som de blivit röda så nog är alltid höstfärgerna olika från år till år.
     Nu återstår nog bara att få fixat lite enris och annat i någon kruka och placera ut ett par lyktor, ja då får det bli vintertid i morgonnatt vilket jag inte alls gillar men får ändå som alla andra finna mig i att kvällarna blir mörka.
      Blir soffhörnet med stickning eller pysselrum med ljusmålning för mig i kväll, har inte bestämt mig ännu men något blir det. Hej svejs till er alla. Vi ses.
 

1 kommentar:

Vform sa...

Härliga bilder!!
Den första blev min favorit! Gillar gamla fönster .. och höst!
Må gott!