torsdag 31 oktober 2019

Krokiga tallar

    Den sedvanliga krokiga tallen som skall bära fågelbrädet här under vintern, ja den hämtade vi i dag som hör senhösten till.
    Jag älskar det här att få ströva på mossen när luften känns så sval o ren. I dag var det helt vindstilla och således mycket njutbart.


    Och alla dessa vackra mossar o lavar som verkar njutit av det fuktiga vädret som varit.

                                         Ni ser väl också hur otroligt vackra lavarna är, eller?




     Marken var pudrad med snö men den höll på att smälta bort. Ett tunt istäcke hade lagt sig men där under syntes många färgnyanser som jag inte fick att synas här. Jag njöt i fulla drag och nu, ja nu är fågelbrädet på plats och väntar på att jag får inhandlat solrosfrön, havre o nötter.

    Skön kväll eller jag får väl säga natt så här dags. I alla fall, vi ses en annan dag.


Inga kommentarer: