fredag 8 maj 2020

Färgklick

   Nu måste det bara till lite färg som piggar upp i denna dystra coronatid. De flesta brukar ju piggna till av solen så varför inte lite i solens färger.
   Vårt kök går ju i vitt, grått o svart men idag flög tanken i mig att nu måste det bara till lite färgklickar. Sagt och gjort. Letade rätt på en marimekko tygbit i mina gömmor och snurrade ihop två kuddöverdrag. Båda i enklaste laget men färgen och mönstret säger sitt.

      Det svart-vita fick nu ge vika för det gul-orange. Redan från tidigare hänger ju gardinkappan på sin plats och den går ju i grå, vit och gul.


     Sen har jag ju också redan en begonia i gult så inte utan orsak att jag letade rätt på en tygbit som gick i gult.
    Sen verkar ju det gula nu ha fastnat i skallen eller så är det en ren lyckträff att min sticksöm även har lite gul-stänk. Har varken stickat eller virkat på ett par veckor, bara städat o röjt bort en hel del onödigt men nu blev jag riktigt sugen på lite stickning. Letade rätt på några garnnystan och här ser ni början och vad det blir kan ni säkert ana er till.

   I kväll regnigt så jag hoppas mannen tuttar eld i spisen så det blir lite mys pys. Ha en skön kväll i soffhörnet ni med. Vi ses.

 

4 kommentarer:

Vform sa...

Jovisst kom solen fram kväll ...
Men du har ju redan den lite här och där i ditt kök!
Mysigt!

Bibbis blandning sa...

Men vilka kanonfina gula kuddar. De lyser som solen och gör åtminstone mig väldigt glad eftersom jag är beroende av färger.
Färger påverkar en mer än vad man tror så jag hoppas att du kommer att må extra gott och njuta av dina fina solskenskuddar.

Äventyret framtiden sa...

Färgklickar behövs, absolut! Nu mera än någonsin.
Dina gula kuddar är riktiga glädjespridare. Du ger mig inspiration nu.
Tänker på alla fina glada tyger jag har som bara ligger där de ligger i skåpet.
Till vilken nytta?

Ha det fint!

Isa sa...

Ja det var fint det, med gult i sinnet...