lördag 30 maj 2020

Förstenad orkidé

    Visst kunde man tro att denna orkidé har blivit förstenad. Den har blommat i två år och jag fattar då inte att de tre sista blommen här fortfarande hänger med utan att ändra något alls.
    Skulle ha varit intressant  att se hur länge denna gren möjligen skulle hänga med men min tålamod tryter. De tre sista blommen som nu stått ensamma i ca halvt år får ge vika för min sax. Den har nämligen två blomstänglar åter på kommande som jag tycker den får ge styrka till. Visst har man njutit klart på ett o samma blom i två år eller?

     Denna också vackra orkidé har blommat bara ett par månader så jag tror den har ännu en hel del att ge.

    Vet faktiskt inte vad jag sysslar med just nu känns det som.  Det blir bara lite av allt o inget varje  dag. Testade bl.q. att lappa ett par jeans i dag efter att jag inspirerats från nätet. Blev rätt lyckat med min helt vanliga symaskin så kanske får de hänga med ännu denna sommar, åtminstone hemmavid.
    Ute rätt mycket förstås denna årstid. Nu när blommorna är planterade i krukor ja då frodas ogräset i landet men det får vänta ett tag till, behöver ju växa till sig så man inte rensar i onödan.
   Detta blev ett snabbinlägg nästan utan den röda tråden känns det som men så är det ibland att man inte har så mycket att hänvisa till. I alla fall är ju värmen på kommande så jag tänker hålla mig utomhus för det mesta och njuta så mycket det bara går. Säger hej svejs till er, vi ses igen en annan dag.



Inga kommentarer: