torsdag 23 juli 2020

Årets hjortron

    Hej igen får jag väl säga. Mina inlägg kommer lite sporadiskt så ibland blir det ofta och ibland längre emellan. Ni förstår att just nu är jag så lycklig över de vackra hjortronen vi fann här i trakten att jag måste bara få visa dem.
    Det är ju så sällan det kommer någon mängd av hjortron här  att vanligen förväntar man sig inget alls.
     Syns ju på nätet nuförtiden hur det är med bärskörden så därav kom vi oss en vända till skogs.
     Hela 4 liter fick vi tillsammans av skogens guld. Tur att gubben är lite rappare i vändningarna med bärplockandet numera fast vi var tvärt om förr i tiden. Bra att det också går att krypa på mossen, bättre så än att avstå från allt som är roligt.
    Måste och handla nu och sen tänker jag smaska på hjortron kvark som är sååååå himla gott.
                        Hej svejs till er alla, vi ses.

Inga kommentarer: