lördag 18 december 2021

En strimma ljus

 

Dagarna så mörka så här års att ibland känns det som om det inte varit någon dag, bara morgon, kväll o natt. Likaså  har jag känt mig den senaste tiden. En flunsa som tog grepp om mig rejält har bromsat mig en hel del. En och enhalv vecka och hostar som en tok ännu. Kunde tro att detta var corona men icke, har testat.

     Ibland kommer en strimma ljus rakt in i mitt o barnbarnens pysselrum och denna strimma är nog så behövlig. Har passat på någon stund att måla fler ljus för att fylla på vid Hantverkarboden men orken tryter rejält.
   Också några varv då och då på Lovikkavantarna och tänka sig, jag har fått hjälp med kardningen just nu.


    Två dagar delade jag med gosse 3 = minstingen eftersom han var lika flunsig och down som jag. Lite förgyllande att få tiden att gå, vi sov middag båda två.

     I går åkte jag med mannen till skogen när han letade julgran. Jag behövde lite frisk luft och tycker att man måste bara ta sig ut för att få orken igen. Även en promenad i dag så nu märks en strimma ljus i denna flunsatunnel.

    Hoppas ni alla har det bra, vi ses igen en annan dag.

Inga kommentarer: