söndag 24 september 2023

Både havsnjut och Jeriko marknad

      En underbar helg vad kan man annat säga. På fredagen drog vi till Fäboda för att njuta av havet i den 22 gradiga värmen.

      Höra det kluckande ljudet från havet i detta underbart vackra väder. Vilken tur att jag för ovanlighetens skull köpt grillkorv för nu passade det perfekt att grilla.

               Syster yngre med man var också med så det blev en riktig hel dag ute vid havet.

     Längtade så efter att få vandra barfota här vid stranden men lät förnuftet råda då vattnet var väldigt kallt. En och annan visade nog sitt mod och tog en simtur men ingen av oss i alla fall.

     I går var det skörde marknad vid Jeriko i Ytteresse. Har aldrig varit och sålt något där men tänkte att syster yngre och jag kunde ju testa att vara med en gång. 

     Här har vi just plockat fram så marknaden får starta. Syster yngre skymtar bakom mina vantar. Snålblåsten gjorde kanske sitt till att folk tänkte på den kommande kylan eftersom både tröjor o vantar gick åt en del. Ni kan tro jag njöt av att vara med på marknaden, jag har ju inte varit med någonstans på något år eftersom det alltid är så kallt att stå ute. Då vi nu var två gick det att röra sig mera och vandra runt lite, dessutom inte den värsta kylan. Träffade många bekanta så det är ju det allra största plusset trots allt.
    Tusen tack till Jeriko gård som varje år ordnar detta trevliga jippo med musik och allt. De har alltid så jättegoda bakverk så ett "måste" att ha åtminstone en påse bullar med hem. 
    Nu tror jag bestämt det blir soffan och en tidning en stund för min del sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda. Skön söndag önskar jag er alla. Vi ses.

    

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Det är ju så roligt med marknader. Man får så mycket inspiration. Just hösten bjuder ju också på vackra mustiga färger. Och tips på sådant som värmer. Skulle gärna kommit och tittat på allt fint. Men jag var på Skördefesten på Öland och det är en guldgruva för inspiration.
Ha det gott. Kram Eva