söndag 3 september 2023

Hösten i antågande

 

          I går fick jag sådant sug efter att pynta lite höstligt men därav blev inte mycket. Inspirationen kom från att jag i våras planterade några gladioler som nu blommar. De är så otroligt vackra med sin orange och gula färg. Därav letade jag genom hela huset efter något annat som skulle gå i samma färg men tji fick jag. 

       Jag som brukar måla på ljus och visst även i höstfärger men jag hade inte ett endaste ett hemma. Därav blev således inget med mitt pyntande. Kan bara säga att jag älskar de höstliga färgerna.

    I skogen finns de fina färgerna men jag har redan lagt märke till att en del träd redan skiftar mot brunt så vem vet om de fina färgerna visar sig något i år.

     Om man tar en ordentlig titt på svamparna så visst är de vackra med alla sina olika färger o former. Jag brukar säga att svampar är et tacksamt objekt att fotografera och visst håller ni med eller?

         Virkat skolarbete fick jag se i går när ettan var hit. Så roligt att få se vad de sysslar med i mitt eget största intresse hantverk.

      Hon virkade ett fodral till en bok när hon skall ha den i väskan. Ja visst var detta en bra grej, särskilt pocketböcker vill ju bladen vika sig i väskan. Dessutom blev den ju väldigt trevlig i sitt rutiga mönster.       Hon funderade nu på om hon skall sticka sig en tröja till. Hon går i åttan och har nämligen stickat en tröja i sitt skolarbete redan. Det ska böjas i tid brukar det ju heta.


     Har haft gossar här som nattgäster så "farfar" o jag har då inte somnat bort. Nu har de åkt hem och det är vilopaus en stund här men tänker att jag vill en tur till skogen om vädret håller i dag. Skön söndag till er alla. Vi ses.

2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Håller med. . . svampar är verkligen små konstverk. Den sista har jag aldrig sett !!! Jag tycker inte att det finns så mycket svamp häromkring, men det kanske kommer. Har plockat en del kantareller , men annars. Väldigt vacker gladiolus. Mina har inte börjat blomma ännu. Har satt en hel del dahlior i stora krukor, men där har någon varit och mumsat tyvärr. Bara skaften kvar.
ha det gott önskar Eva

Rajani Rehana sa...

Beautiful blog