söndag 7 april 2024

Kursen nästan slut

        Jo vet ni, jag har tillsammans med tvåan (mitt barnbarn) gått på en kurs Måla i akryl. Jag har då aldrig tidigare gått på någon sådan kurs men när tvåan också var intresserad så kändes detta helt rätt. Helt bra i efterhand att våga ännu testa något nytt om än man är sjuttioplussare. Tvåan som även fick en kompis med stormtrivdes och även det gjorde att kursen kändes helt rätt. Våga testa oberoende i vilken ålder ni är för man behöver inte vara född konstnär, viktigast att det är intressant och roligt.


Det blev en hel del om än alla halvfärdiga jobb, man hinner ju inte så mycket på tre timmar i detta.   


       Vi testade bakgrunder, motiv och annat. Här på bilden var det riktigt skoj att testa olika färger, skrapa med gamla digitalkort, bubbelplast, korkar och dyligt skräp. Jag borde ha sparat ut ett motiv för jag gillar denna bakgrund.
      Här hemma har det blivit mer av detta som jag själv ritat motivet och alltid bara testat på egenhand.

     Jag fortsätter med nyckelringar och ljus inför sommaren eftersom THK är så viktig symbol för nuvarande och före detta Jakobstadsbor.

     Det är egentligen sådant där smått som jag tidigare målat och det fortsätter jag förstås med så länge ett litet behov finns.

     Tog mig en tur till Vasa senaste vecka, det var ju den staden jag hade närmast till i min ungdom. Då och då brukade jag ta en tur dit men blir mer och mer sällan. Solen sken och jag njöt av färden, väl där var det blåsigt mulet och kallt som bara den. Kikade runt lite här och var och njöt av en god middag vid Panini (vid Minimani). När jag åkte hem var jag helt nöjd och belåten utan att ha handlat nästan någonting.
      I dag bara mulet, snö och duggregn men skulle vara gott med riktigt regn så att snön skulle försvinna. Det är bara min önskan men det kommer när det kommer. Skön söndagkväll till er alla. Vi ses. 


Inga kommentarer: