måndag 1 april 2024

Njutbara bilder

            En lyckad påskhelg med kära släkten i alla åldrar blev det, dessutom promenader, slappa och förstås äta gott. I dag ser vädret så grått o trist ut så jag letade rätt på några njutbara bilder som jag tänkte ska muntra upp åtminstone mig själv i denna kulna dag. Vi har ju att vänta många kulna o slaskiga dagar ännu innan det vänder på riktigt inför sommaren.

       Vet inte om många kan gissa vilken fin blomma detta är. Lite förstorat för blommen är rätt liten på riktigt. Jag avslöjar att så här vackert blommade vår gamla lind, numera är den tyvärr borttagen då den blev för stor på sin plats.

             Midsommarafton 2022, den finaste midsommar jag kan minnas. Enda gången vi varit så långt ut i havet (Öuran) med vår lilla pärla.

          Vattenklöver som jag var så fascinerad av i skolparkens pool i Jakobstad en gång. En riktig svårfångad miniväxt men åååå så vacker. Jag säger svårfångad för att den var riktigt liten och även de vita håren behövde synas.

Även denna bild gillar jag mycket. Jag tog den sent en kväll i Jakobstad och jag tycker den riktigt omfamnar kvällens lugn intill havet.


Och så dessa underbara pioner. Jag bara älskar dessa och tror faktiskt inte jag är ensam om detta. Nu har jag 5 pioner så varje sommar när de slår ut så tar jag in en blomma till vasen och när den är dålig tar jag in en ny för att riktigt kunna njuta av dom fullt ut både inne och ute. Ni ser på mina bilder här att nu tog sommarlängtan överhanden. Snart, snart har vi nog solsken o grönska. Ha det gott alla, vi ses.

Inga kommentarer: