söndag 16 juni 2024

Det var en gång

      Man kan väl säga så att det var en gång när intresset var att måla men rann till viss del ut i sanden.

            Akvarell o korgmålningskurser blandat med allt vad jag testade själv på den tiden.

     Både korgmålning och akvarell var fantastiskt roligt så jag har många gånger haft i tanken att återuppta detta men har alltid stannat vid smågrejer som grattis kort o annat.


      Många säger att man måste ha den konstnärliga ådran men jag säger att man först skall vara intresserad av en grej o både våga testa och även misslyckas. Alla blir ju bara bättre på allt man gör ofta.

         Alla har vi våra intressen, en del stannar vid något och andra är ombytliga. Jag själv står för den andra delen.

      Lite harmsen att jag nu en tid strandat på stickningen och har svårt att få till några andra idéer för tiden blir bra mycket roligare om man gör olika saker tycker jag. 
      Annars är det ju mest uteliv under sommaren som drar. Här går jag mest och beundrar alla vackra blom och hur det växer i trädgården och förstås rensar ogräs också. 

      Så lugnt o skönt väder på förmiddagen men redan blåser det och molnen börjar dra ihop sig så det lär bli någon inomhus syssla i dag trots allt. Skön söndag till er alla. Vi ses. 






Inga kommentarer: