onsdag 5 juni 2024

Tröja i Pistage grön

      En vacker tröja i min ägo. Här plötsligt kom syster yngre med present åt mig, en handstickad tröja. Jag blev ju både förvånad och överlycklig. Hon stickar ju tröjor på löpande band nästan. Färgen här gör inte rätt för sig för den är nämligen pistage eller olivgrön men snöbollsbuskens skuggor ger fel färg till den. Jag gillar den den riktiga färgen så den kom helt rätt. Tack syster yngre.

                                 Tröjan är stickad i baby merino så den är mjuk och skön.

        Just nu blommar snöbollsbuskarna, aroniabuskarna i vitt som jag njuter så mycket av nu.

       Ja även det fin fina pärlhagtorn trädet med sina små vita rosor. När det blommat en tid så går färgen mot rosa så högst antagligen visar jag en hel bild på detta lilla vackra träd senare. 
      Som ni ser blommar det vitt här nu och det passar ju perfekt  mot vårt röda hus.

      I dag blir det en lite annorlunda dag men jag kommer till detta en annan dag så vi syns och hörs här så ha det gott alla.

1 kommentar:

Evy sa...

Hej vilken fin gåva du fick och underbart hur det blommar hos dig. hälsningar Evy