lördag 13 juli 2024

Vacker sommartröja

          Såååå vacker tröja stickad av syster yngre under vår Norgeresa. Ja hon älskar att sticka tröjor så jag vågar inte ens gissa hur många tröjor hon har stickat.

       Att det var intressant att då och då sticka även under vår husbilsfärd kan jag gott förstå med detta vackra mönster framför ögonen. Jag tyckte själv det var den vackraste tröjan som fanns trots att färgerna luras här en aning. Linneorna är klarare rosa och bottenfärgen är naturvit i verkligheten så ännu snyggare på riktigt. Sista kvällen blev den färdig.

      Lika vacker var dock  inte min grej men väl så behövlig när vintern sen är i antågande. Hade inte alls på summa något stickande men efter fler kvällar o även dagar med både regn o blåst så blev även benvärmarna klara innan hemkomsten.  Så tack och lov att stickningen finns och är i ropet nu. 
      
      Har haft barnbarn här sen i går morse, olika grabbar o olika tider. Var med tre st och kika på utställning av gamla o nya traktorer i Purmo i dag med både korv o glass emellan så visst föll dagen även dem i smaken. Så glad att de ibland vill komma och sov över helt frivilligt.
      I morgon ny vecka, får se vad den för med sig. Jag längtar ut på sjön men beror på blåst eller inte. Skön söndagkväll till er alla, vi ses.


1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Verkligen en jätteläcker tröja. Jag beundrar de som stickar mönster . Jag gillar hellre ränder som i dina alster. Man behöver inte vara så fokuserad då. Och ändå blir det så jättesnyggt. Det handlar ju mycket om färgerna. Eller hur ?. Kram Eva