söndag 1 september 2024

Veneziaden 2024

       Slut på denna sommar kunde man säga när vi firade veneziaden i går kväll men nog hoppas då jag på fortsatt värme ännu. Vi var bjuden till detta ställe och jag velade rätt länge eftersom väderleksrapporten sade att det skulle bli blåst och regn. Jo visst blev det både blåst och regn men det beror ju också på hur mycket när man skall ut med båten.

     Denna gång dög nog inte vår lilla pärla för denna färd men vi fick skjuts med större båt. Efter allt mitt velande med vindar o vågor på havet så tänkte jag till sist att vågar de sig ut hela familjen så varför fegar jag. Det blev ju inte alls så häftigt och farligt som jag tänkt mig. Fattar nu att det även beror på varifrån vinden kommer just där vi skulle åka. Kvällen blev ju alldeles bra med god mat, mete, raketer, glada barn och regn o rusk. Raketerna kom sig upp i luften trots allt regn.

     Dagens hemfärd blev ju helt njutbar med sol, moln och lite vågor. Efter att vi kommit i land åkte vi direkt för att se om lilla pärlan och det var ju tur. Pumpen hade förstås använt hela batteriet så nu fick mannen lägga all energi på att ösa den tom. 

     Hemkommen har jag nu suttit ute på trappan i solskenet med kaffe och stickning. Ni vet ju att på hösten är det ju många marknader och nu när syster yngre även är intresserad drar det lite för mig igen. Alltid roligt men också ganska jobbigt både före och efter. Vi har anmält oss till två marknader så här ser ni vad jag har på gång just nu. Skall parkera mig framför TV:n nu för där passar ju även stickningen med. 
      Hoppas ni alla haft det varmt och mysigt inomhus när vädret bjöd på så mycket regn o rusk denna helg. Allt gott till er, vises igen en annan dag.

Inga kommentarer: