onsdag 11 augusti 2010

Nolia mässan

Hej på er alla. Nu har vi varit på vår lilla tripp och det blev bl.a. Nolia mässan i Piteå. Den har vi menat besöka i många år men eftersom den alltid är i augusti och min man alltid just avslutat sin semester då så har det alldrig passat tidigare. Först blev det förståss ett besök vid Ikea, det är ju nästan obligatoriskt när man har vägarna förbi. Inget nämnvärt blir ju handlat för man har ju redan dragit på sig en massa grejer och köper man nytt så känns det som man borde kasta nåt annat och det är ju inte vår generation så bra på.
På vägen ner till Piteå gjorde vi en avstickare in till Luleå som vi även sett många gånger tidigare. Campingen vi bodde på utanför Piteå kunde man nog ana "Högt bland Saarijärvis moar" det var nämligen väldigt likt Saarijärvi men mindre.
på mässan var massor med folk, väldigt hett och mycket att se men allt är ju inte lika intressant. Vi hade tänkt stanna där en dag till men eftersom regnet öste ner och ingen ljusning i sikte så styrde vi kosan hemåt igen.
En del foton har jag tagit men inte många för jag har lite svårt att finna motiv när vi besöker städer m.m. Mycket lättare för min del att få något att fastna om jag befinner mig i naturen men här kommer några från mässan.
Detta vattenbad var så otroligt vackert med sina stenar, rosor och flaskor.
Samma idé men annan färg.
Modellen på den här grillen tyckte jag var så inspirerande.
Ett tvättställe ute är väl inte så dumt det heller.
Blomställning i olika höjder.
Rund rabatt.
Oval rabatt.
Dessa tallar fanns på åsen där vi campade. Rötterna var ju så vackra så de måste ju bara förevigas.
Blev ännu ett klick på dessa rötter.

5 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Noliamässan har jag besökt många gånger men det var nåt år sen sist. Så synd att det regnade, men fina bilder har du fått och rötterna var ju för häftiga.
Ha en bra dag!

Anita Tørmoen sa...

Så mye fint! Der skulle man ha vært:)

Nette Cecilia sa...

Många fina bilder men tallröttera är väl för bra,Kram Nette

Birgitta sa...

Vad tråkigt att det regnade. Fina bilder du tagit. Förstår att det fanns mycket att se på.
När man går på IKEA är det alltid mycket man vill ha med hem och alltid slinker det ner något i vagnen. Snygga tyger om inget annat.
Kram Birgitta

Lyckoslanten sa...

hej! Jaså ni for till Piteå! Vi var dit för två somrar sedan och vi campade fyra nätter i Luleå. Den gången hade vi också mycket regn.
Fina bilder du tog! Tallrötterna var ju väldans häftiga, nästan som om om de går!
Hoppas din helg blir fin! ♥