måndag 2 januari 2012

Mini orkide

Hej igen!
Gissar att vardagen åter tagit vid för er alla då 2012 redan är inne på sin andra dag.
Börjar året med en titt på mina vackra orkidéer.
Min "mini" orkide som blev inköpt av en väninnas väninna för si så där 6 år sen har envisats med att inte vilja växa till sig. Jag fick den nämligen som en liten stickling och även jag är envis så eftersom mitt kök och arbetsrum är mot väster så ville jag absolut ha mina orkidéer där för att verkligen se dem. De stora orkídéerna har visserligen blommat men inte denna. Nu i somras tyckte min syster att jag skulle sätta dem i österfönstret och kan ni tänka er att genast växte luftrötterna fram och denna lilla envisa blommar nu. Ack och ve vilket blom, knappt så man ser det. Vackert, vackert här när det är i närbild men ni kan ju se den verkliga storleken här på bild 2.

Dessa vackra och goa brudorkidéer behöver man åtminstone inte ha förstoringsglas för att se.
Vad kan vara mer passande tidpunkt på året att få njuta av sina inneväxter än just vintertiden.

Denna dag kommer dessutom att bjuda mig på en del inventering så här på det nya året. Hantverkarboden behöver flera st av oss medlemmar för detta endamål just nu.
Nytt år, nya tag. Ha det så gott. Vi ses.

2 kommentarer:

Vform sa...

Hej och god fortsättning!
Vilka fina blommor du har!! Min orkidé har blommat färdigt för denna gång. Men två av mina amaryllis är lite sena, så dom kommer att gläda oss länge än!
Ha en "kul" jobbdag!
Kram!

Rantamor sa...

Trevlig fortsättning på det nya året.
Och vilka vackra blommor du har.

Tjingelingen.