söndag 22 januari 2012

Ny textil i köket

     Återigen söndagkväll. Veckorna går fort trots att den tristaste årstiden är nu i mitt tycke.
Först vill jag tacka Annelis Hantverk för Awarden som  hon tilldelat mig. Det är ju alltid uppmuntrande när någon gillar det man gör så jag tackar ödmjukt.

      Tänkte visa er mina nya köksgardiner som är bara rät och slät av vitt tunt bomullstyg. Hjärtanen som jag så länge haft i huvudet att jag skulle sätta dit fick bli den lilla pricken över iet.
Även kökssoffan behövde få sig något nytt och vad var bättre än att jag hade detta tyg i mitt skåp från tidigare, således minskade det lite även där. Tur var ju att det råkade passa perfekt med färgerna  i inredningen.  
   Kuddarna bör nog också förnyas men det blir när det blir. Även en tavla bör införskaffas så småningom.

    En tripp till sommarstugan blev det i dag och jag vågade knappt ta mig över isen. Jag är nämligen dödsförskräkt att vandra på isen om det är sådant läge att de varnar för dåliga isar. Vi har bara 100-200 m över men gubben fick gå först och sen gick jag över. Han tycker nog att jag är aningen fånig och jag tycker förståss att han är aningen väl tuff.

   Bör nu ta mig en titt på era bloggar och se vad ni hållit på med  då jag själv försummat datorn mest hela veckan . Annars så fortsätter vi att pyssla på och se om vi åstadkommer något nytt eller inte. Ha det bra, vi ses.

7 kommentarer:

Vform sa...

Hej du!
Åå ... så FIINT du gjort allt i ditt kök!
Grattis till awarden!
Titta in även hos mig, vi råkade ha samma tema ;) utan att veta av varandra!
Ha en fin vecka!

Nette Cecilia sa...

Så fint det blev i ditt kök .kram Nette

Lövkojan sa...

Hej. Hittade hit från Snäckskalsdalen och blev så nyfiken på ditt bloggnamn :). Är själv rätt så förtjust i hantverk och mest väva mattor då. Kul att hitta hit och få se massa inspirerande hantverk!

Ha en bra vecka/Marie-Louise

Catarina sa...

Du har gjort det så ljust och fint i ditt kök. Tycker själv om ljusa färger, speciellt nu när vi går mot våren. Och hjärtanen var ju jätte fina att hänga på gardinen.

Ha det så bra!/Catarina "juthbackagrannen"

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket fint kök du har, så där ombonat och harmoniskt som jag tycker om!
Agneta kram

Black Iris sa...

Så fint det kan bli med enkla medel..Dina hjärta är så fina och passar ju perfekt..

Kram Maidi

Bea sa...

Så fint i ditt kök, fräscht och hemtrevligt!
Må gott!/Bea