onsdag 11 juni 2014

Nu blommar min Krasavitsa Moskvy

                      Hej på er alla!
        Det blev en rätt lång paus här på bloggen men nu fortsätter jag med att först visa min alldeles underbara syren.
    För två år sen visade jag en bild på denna som jag sett i skolparken och nu är jag ägare till en själv. Denna blev inköpt i fjol somras och jag har varit aningen skraj att den inte skulle klara vintern men här ser ni att den till och med bjuder mig på två st ljuvliga dubbla vita blom denna sommar. Jag är alldeles betagen i den.

    Knopparna är ljust lila eller rosa men blommen är vita. Namnet är som i rubriken Krasavitsa Moskvy och den tillhör syringa vulgaris gruppen ifall någon av er är intresserad att veta även denna gång.

       I helgen var vi till sommarstugan så där fick det bli en sommarbukett av vilda blommor. Till midsommarn brukar det inte finnas något nämnvärt där mera som blommar.
      Här hemma står min allra första bergvallmo i knopp.  Tycker nästan den borde få sig en omgång med rakhyveln som ni ser.

     Jo här har vi haft ett jädrans datorstrul så jag har till och med köpt en ny dator och ändå slapp jag inte in på nätet. Nu är allt i  gång så hoppas de håller i sig. En gissning av reparatören var att någon hackat in sig på vår linje eller vad man skall kalla det. Ännu mera jäklades men jag kan ju inte tjata om sådant skräp för det har ni säkert nog av alla. Hur som helst så hoppas jag får blogga som vanligt igen.
   
   Det har inte blivit mycket till hantverkande på sista tiden. Som ni ser så är det uteliv som engagerat mig mest. I dag var det våtarven som fick sätta livet till på min lilla morotsbänk. Så småningom skall jag också ta igen mig hos er andra efter att jag varit avskuren i datorvärlden.
         Önskar er alla allt gott och vi ses igen om några dagar.

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Oj vilken underbar syrén en sådan har jag inte sett förut ,vackert ,kram Nette

Steekjes en Stygn sa...

En så vacker syren du har. Det är alltid lika spännande om något man planterade tar sig. Så roligt att din gjorde det.
Anje

Black Iris sa...

Jag tycker allt att du varit flitigare än mig med bloggande.. Det var många inlägg att läsa in här hos dig.. Nu när sommaren är här blir det inte att man sitter inne med datorn inte..
Det är ju skägget som är så mysigt på Vallmo-knopparna :)

Kram Maidi