söndag 20 juli 2014

En puff

     Så här är det. Nu vill jag puffa för väskutställningen som går av stapeln hela Jakobs dagar veckan i Hantverkarboden och Westmansmors stuga.
    Denna lilla mysiga väska är från 1930-talet och jag kan informera er om att alla väskor är uppradade enligt årtal så det är ganska intressant vilka man känner igen.


      Även nya finns som man t.o.m. kan köpa om intresse finns. Denna "designade" väska är gjord av kulta mokka kaffepaket, den finns till salu.
    Den som tar sig en promenad på gågatan kan möjligen träffa på denna skylt. Den finns i slutet av gågatan mot Halpa Hallis parkering.
    Sen är det bara att kika högre upp mot Visasbacken så ser ni fler skyltar.
 Från muséet har de ställt väldigt gamla pärlbroderade väskor i vitrinskåpet i Westmansmors stuga som också hör till utställningen.

Pop up café ordnas varje dag ute på gården i mån av bra väder. Vid regn kan kaffet köpas inne i Hantverkarboden och avnjutas inne i Westmansmors stuga.

I morgon, måndag när det är storloppis i stan så säljer medlemmarna sina egna loppisgrejer och annat utanför Hantverkarboden.

Själv kommer jag att vara där både måndag och tisdag.
Jag vill säga ni är alla så hjärtligt välkomna att beundra gamla väskor, förundras över hur kreativa människor det finns och kanske även ta er en kopp kaffe. Lite svalka i skuggan under rönnarna finns även att tillgå.
Kan tänka mig att en del av er inte trivs i hettan som är nu men men, det gör faktiskt jag. 
    Allt gott till er och vi ses igen om någon dag.




2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Gu vad häftigt med en väskutställning.
Ja varmt är det här med. Gillar värmen med, men 29 gr igår och vindstilla blev väl bra.
Kram Eva

Steekjes en Stygn sa...

Så roligt med en väskutstöllning. Jag älskar väskor. Och att ni har så varmt medan vi, här i Frankrike har kallt och mycket regn igen efter några dagar tropiska temperaturen.
Lycka till med allt där i Jakobsstad.
Anje