måndag 18 augusti 2014

Veckan som gått

     Skulle önska att jag hade ett riktigt intressant och spännande hantverk att visa er men det har jag inte. Känns som om jag bara yrar runt lite hit och dit just nu. Endera är jag till skogen, sommarstugan, gamla hembygden eller någon annanstans.

    På tordagen var jag till syster yngre och där minsann växer det så det knakar. I uterummet stod denna skönhet som bjuder på sin blomprakt till fullo.

       I växthuset samsades, vindruvor, paprikor, chili, gurkor och sex olika sorters tomater. Tala om intresse.
                                                  Här var det svarta chili och gula paprikor.

                            En rolig tomatsort som jag skulle ha gissat att den inte var mogen.
        Så ni ser att jag fick hem en påse med lite av varje och vi lät oss minsann väl smaka. Den påsen räckte inte länge här.
                       I helgen blev det skärgårdsliv och lördagskvällen var alldeles underbar.
                                        Spegelblankt på vattnet så man nästan kunnat gå på det.
     Ute vid brasan satt vi länge, länge och bara njöt till dess att mörkret fallit ordentligt.
Väl hemkommen igen så blev det vinbärsplockning. Vet inte vad som hänt med de svarta vinbären i år för det blev nästan ingenting. Vi har haft röda, vita o svarta vinbär  så länge vi bott här men det är faktiskt första året som det nästan inte blev några svarta bär. Visst blommade de rätt dåligt i våras men jag blev faktiskt riktigt överraskad hur dåligt det var.
     På fredag går Juthbacka marknaden av stapeln . Eftersom karlarna här har plats med en del av sitt skrot så har vi kvinns en del loppis där också. Dessutom kommer jag att ha ett litet bord med mina hantverk. Alltid lika roligt att vara där då man träffar så många trevliga människor. Sonhustrun och jag brukar turas om vid vårt bord så hinner vi även springa runt en hel del. Är det någon av er läsare som observerar mig så kom gärna och heja.

    Klockan kryper in på småtimmarna så jag får väl lov att avsluta här och önska er allt gott.  Vi ses igen en annan dag.

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så vackert hos din syster .Vi har nog planer på marknaden på lördag men få se om det regnar ,hälsar nog på om jag ser dig ,kram nette

Lyckoslanten sa...

Önskar också att jag kunde visa handarbeten, men allt har sin tid! Vilken underbar bild den med båten! Ja, vissa har sannerligen gröna fingrar! Men tänka sig att det är Juthbackamarknad nu igen! Tycker det var just! Njut av sensommaren! ♥

Anonym sa...

Fina bilder av dina växter! Ser fram emot något hantverk i höst!

Äventyret framtiden sa...

Vackra, vackra bilder!
Tycker också att det just var Juthbackamarknad här på din blogg. Så fort tiden rusar iväg

Ha det gott!