tisdag 17 februari 2015

Längtan


           Längtan till sommaren har vi väl alla någon gång under vinter halvåret för hur det än är så känns vintern här alldeles för lång.
          Villaliv ute vid sjön, min ena längtan just nu. Då vattnet är alldeles platt och solen skiner, då är det bäst.
     
       Att få se de nysådda åkrarna med de gamla österbottniska ladorna, det påminner minsann om våren.

    En ljuvlig vår-sommarkänsla infinner sig när vi kommer till sommarstugan och de härligt doftande liljekonvaljerna pickar upp i snabb takt. En trevlig dröm att ta till.
   
            Så även när syrenbuskarna och schersminen står i full blom med sin härliga doft.



              När prästkragar och blåklockor blommar längs vägen och jag får ta mig en bukett.
           


       Blåbär och hallon, ja under den tiden kunde jag bo i skogen. Kan faktiskt ibland bara sitta på en sten och njuta av tillvaron då jag är helt ensam  där för då hörs tystnaden bäst.

     Just nu ligger jag på soffan  och försöker bli bra från en infektion så därav mina drömmar. Annars heter det ju att man skall leva i nuet men inte riktigt alltid är det det bästa.

   
Fastlagstisdagen i dag, har ni ätit fastlagsbullar? Jag köpte hem halvfabrikat och skulle garnera själv men detta blev om intet så vi njuter av dem en annan gång.
      Hej svejs och ha det så gott alla som kikar in.


3 kommentarer:

Rantamor sa...

Du vet vintern ÄR inte en årstid, det är en återkommande naturkatastrof...

Tjingelingen och tack för underbara bilder.

Evas Pyssel sa...

Nu fick du mig att drömma mig bort till sommaren . Vintern är inte MIN årstid.Jag kan tänka mig att häcka vid brasan med en stickning, pyssel eller bok hela vintern. När takdroppen varslar om vår då sticker jag ut näsan och sniffar på våren. Har du hört....det ska bli ca 10 grader här om ett par dagar.
Kram Eva

Steekjes en Stygn sa...

Oh, så fina bilder. Man börjar verkligen längta efter sommaren.
Anje