torsdag 10 september 2015

En bra tidning

   Ett par tidningar av Ottobre har jag i min ägo från tidigare men i dag när jag var och handlade såg jag att det fanns en ny nr. Numera brukar jag ju inte köpa mönstertidningar för de blir ju inte använda särskilt mycket men i dag kunde jag inte motstå denna.
   Där fanns nämligen just precis flera st av de modeller jag önskat jag skulle ha mönster till. Nu fick jag flera st här på en gång så få se om den kommer till användning eller inte.
 
 Tidningarna är ju inte särskilt billiga men om man jämför med ett enda mönster så då är de ju verkligt billiga i inköp.
    Tidigare i sommar när jag var på ett loppisrace så fyndade jag 6st tidningar med barnmönster för nästan ingenting. Nu syr jag ju inte barnkläder mera, ja förstås någon enstaka. Det intresse man haft tidigare i livet verkar då aldrig gå ur så jag tänkte att dessa tidningar kan gått ligga i mitt skåp "ifall jag nu skulle behöva dem" hm,hm.
   En bra tidning för den som syr kläder är Ottobre det har jag konstaterat för länge sen.

   Helt underbart väder här i dag och skall så vara även i morgon. Högtryck, ja då skall man nog njuta det sista av värmen denna årstid. Ha det alldeles varmt och gott ni med. Vi ses.
 



3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det är kul med tidningar och magasin! Jag håller på att nu och då gå igenom mina för att se om jag skall spara hela nummer eller klippa ut det jag vill behålla och spara. Men jag upptäckte att det är väldigt mycket mattidningar!!!
Agneta kram

Snäckskalsdalen. sa...

Jo, vi "pratade" väl om att du gärna skulle vilja ha några frön av den perenna luktärten, eller hur? Stämmer det? Om det var så, kan du inte maila mig din adress då? Till aggie.true@telia.com!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Tack för Ottrobe-tipset och just det numret.
Kläderna ser precis ut som de skulle passa min smak också

Ha en fin söndag!