torsdag 17 september 2015

Knappar med ugglor, bilar, nallar m.m.

    Ett besök till Marks handarbetsaffär gjorde jag i kväll tillsammans med andra medlemmar från Hantverkarboden. I april övertog Dine Willför - Värn denna affär så det var intressant att se förändringen och det nya sortimentet.
   
     Små tjusiga knappar och band i alla former o färger.  Ugglor så fina så det kunde vara en liten tavla.


     Även bilar nallar och en hel del annat fanns. Önskar jag hade användning för någon av dem men kom inte på någon bra idé så de fick trots allt stanna kvar i hennes låda tills videre.




     Ugglebanden tyckte jag var så speciella men där fanns även alla möjliga vackra band så den som pysslar, stickar eller virkar så rekommenderar jag Marks Handarbetsaffär  varmt till er andra.

     Här var också uppvirkat modell på väskor och dessa fanns till försäljning i materialpaket med handtag och allt.


          Bara att välja vilken färg man vill ha på sina väska, Detta "garn-band-trikoo" virkas ju även till mattor.


      Här berättar Dine för oss om när hon började med denna handarbetsaffär i våras. Hon hade ju redan en nätaffär Fröken Rosengren som hon även fortsätter med.
         Vackra garner, tjocka eller tunna garner, dyra eller billiga garner, ja allt fanns för olika smaker.

 Visst blir man sticksugen när man besöker en sådan här affär och det är ju rätt bra för vanligen så mår alla bra av att låta kreativiteten flöda.

      Senare i kväll var vi på 3-års kalas. Jubilaren var klädd i vacker Anna Frost klänning. Modet svek när det kom fler gäster så stora syster fick ta emot presenter.
      Regn, regn, regn så låter väderleken  här nu men på lördag tror jag det skulle vara uppehåll en dag. Man får ta det som det kommer. Ha det gott och njut av höstmys, det skall jag försöka göra.









3 kommentarer:

Rantamor sa...

Oj det var mycket i den affärn för en kreativ människa som du är.
Annat är det med latmasken på denna sida...hahaha

Och regnet har öst ned här hela dagen me men jag välkomnar det
för att jag vet att svampen i skogen behöver regn...
= ) = )

Tjingelingen från Rantamor.

nattugglan sa...

Mycket fint där..oj va härliga knappar, dem skulle jag gärna ha haft.Dine gick till artesan då min dotter Annica gick ...så jag känner henne liiite.Ha de bra!

Unknown sa...

olala nice button:)))
nice color yarn:)))