torsdag 7 januari 2016

Babytossor till användning

    Babytossor i all ära men det allra viktigaste och glädjande är att vi i dag blev farmor o farfar för fjärde gången. Denna gång blev det en  gosse som kommer att glädja även oss.

    Tossorna här har jag lite på förhand stickat från mitt eget huvud och i ett uddigt garn. Hade kvar ett nystan från tidigare så jag minns inte vad det heter. Tanken var att de skulle bli nå sorts kaniner men fick inte de långa kaninöronen att passa så det fick bli vita möss istället. Munnen är markerad här med alldeles för ljust garn så det syns nästan inte. Tror i alla fall att de kommer att uppfylla det de är ämnat för, alltså värme.

   Lite varmare här nu bara 20- hm,hm. I morse var det 26- men det brukar inte vara så länge.
     Hoppas ni alla har det varmt och skönt inomhus, då får det ju vara hur kallt det vill ute.
          Hej svejs till er alla och ha det så gott.



7 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ett stort varmt grattis till den lilla pojken som har kommit till er familj!

Hantverkarglädje sa...

Tack.

Lyckoslanten sa...

Men så roligt! Stort Grattis till er!
Inte alla som har en sådan händig farmor som förser dem med vackra hantverk! ♥︎

Vform sa...

Oj så roligt! Massor med GRATTISAR till lille gossebarnet!
Jag är också farmor fyra gånger om :) Härligt!
Så mjuka och fina tossor du gjort!
Ha de bra!

Steekjes en Stygn sa...

Grattis! Så roligt med ett barnbarn till. Och vilka söta tofflor hen får. Här är det fortfarande plusgrader. Ingen vinter alls.
Ha en fin helg.
Anje

Bibbis blandning sa...

Vilka jättesöta små tossor. De kommer både att värma och vara gulliga att titta på.

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar! Och vilka söta tossor! Sådana vill jag också ha! Och speciellt idag för idag nyser jag och har ont i halsen och har kalla fötter! Något på gång. Jag tror det är min kropp som protesterar mot klimatet här och vädret just nu. Igår hade vi minusgrader och snö och idag är flera plusgrader och snön töar bort på det där fula sätter som det bara kan göra här i väst.
Agneta kram