fredag 5 februari 2016

En inblick i glädjen att sy.

   Tänka sig att ettan verkar att gilla handarbete. Det vågade jag inte tro så jag var överlycklig av åsynen när hon satt på vårt köksgolv och klippte till en kudde. Hon ville lära mig att sy en kudde som hon fått göra i skolan.  Det fick hon så gärna och jag sydde med på hennes vis.
   Eftersom jag själv haft två söner som pratat mopeder, bilar o motorer  i hela sitt ungdomsliv så är jag ju mäkta stolt att någon vill dela mitt intresse en aning.
        Vackert här i dag med solsken och lagom kallt ca 6-. Så här är snöläget på vår gårdsplan, snön den slog ihop  rätt ordentligt med blidvädret som var förra veckan.


                                           Så här lite snö var det på sina ställen ute på åkrar.

     Och under dagens promenad fann jag denna lilla glänta så vackert inbäddat i mera snö men dit kom ju inga vindar så snön fick fortfarande smycka träden.

     Återigen fredag, nästan så det bara är måndag o fredag känns det som. Konstigt att veckorna rusar i så snabb takt och jag som brukar känna tråkighet denna årstid. Beror det månne på de fyra goa barnbarnen som förgyller min tillvaro då och då eller blir man kanske mera förnöjsam på äldre dar. Vet inte eller så är denna vinter bara ett undantag. Gott så i alla fall.
          Ha det gott. Vi ses.

2 kommentarer:

Steekjes en Stygn sa...

Känner som du att tiden bara rusar iväg. Och utan att det känns tråkigt. Tror att det beror på att vi alltid har något att göra. Om inte handarbete är det en vacker promenad, en bra bok eller barnbarnen. Kul att interesset finns där hos en av dem.
Så vackert det är hos dig.
Ha en fin helg.
Anje

Janne i Fagerlia sa...

Så flott å dele syinteressen med noen. Dette så skikkelig koselig ut. Lykke til med puta!