lördag 27 februari 2016

Vårt gamla telefonbord.

    Kanske är det inte alls inne nu att ha så kallat telefonbord men jag kan inte slita mig på riktigt varken från fast telefon eller det gamla telefonbordet.

   Ny fast telefon blev inköpt sen den gamla pajat och telefonbordet det blev uppiffat av min händige man. Själv satte jag lite nytt tyg på dynan men inget särskilt matchande här inte, jag tog tyg som redan fanns i mitt skåp.

     Riktigt  nöjd blev vi båda två. Telefonbordet var nämligen mörk brun betsat tidigare så ena sonen avrådde oss. Mörkbrun bra det också men eftersom det mesta numera har ljus färg här i vårt hus så kändes det lätt malplaserat med den mörka färgen.

     Vackert väder här i dag men dessa bilder blev tagna i torsdags då jag för första gången fick vara barnvakt åt "lilleman" som snart blir två månader.  Han snusade mest på soffan och jag fick sitta bredvid och beundra honom och även den fina utsikten.
      Vackert väder även i dag men eftersom det blev en tur till stan å Hantverkarbodens vägnar så hoppas jag vädret bjuder på det samma i morgon. Ha det gott alla som kikar in. Vi ses.

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det blev riktigt snyggt och vackert ljust ert telefonbord.
Så skönt att det finns några andra som också håller fast vid fast telefon.
God fortsättning på helgen!

Skaparglädje sa...

Så snyggt telefonbordet blev efter ni "piffat" upp det. Alltid roligt med ny färg och nytt tyg till en möbel man tycker om.
Kram!

Rantamor sa...

Men det där blev ju fint det, och ett telefonbord börjar ju
sjunga på sista versen, absolut.
Vi får nog bara följa med. men där kan du ju sitta å ta på skorna,
och fundera vad du ska hitta på härnäst...

Tjingelingen och kram från Rantamor.

Evas Pyssel sa...

Åh vad snö ni har !! Här finns inget men det är kallt. Såklart får du härma mitt sittunderlag. Det är så roligt att man kan tipsa varandra här. Men du får väl hitta en bilkakform istället.Sittlappar är verkligen bra att ta med sig ut. Jag har virkat en till som en jättestor mormorsruta. den blev bra på ett annat vis.
Ha nu en härlig vecka. Här skiner solen och det blir man glad av.
Kram Eva

Janne i Fagerlia sa...

Så fint telefonbordet ditt ble. Fornadring fryder!

Steekjes en Stygn sa...

Inte är ett telefonbord riktig modern men vad gör det. Dit bord är jättesöt. Så kalla det för "drapåstövlar" bord.
Anje