måndag 8 februari 2016

Glashalt i dag.


   He e "klaka" i da, så det blir nog nästan en innedag för mig. Flyter vatten ovanpå isen efter vägarna så inte särskilt trevligt med utevistelse nu. Bättre att hålla reda på sina ben än att ta någon långtur för att spegla sig i isen.

                                                     Så lovas ända till slutet av veckan.

     I går blev det en bra dag när jag (bjöd) mannen på mat vid Uffes i Purmo. Nej det var faktiskt Uffe själv som bjöd via hem och skola förening eftersom jag vann presentkort därifrån. Jag kan faktiskt inte finna något annat ställe här omkring som har så bra smak på sin söndagsbuffé som där vid Uffes. Jag skiver söndagsbuffé eftersom jag faktiskt aldrig smakat vardagslunchen  där någon gång Med andra ord 10+ för Uffes mat.
             Måste här övergå till några blommiga bilder för att förgylla denna gråa måndag.

    Vi är ju på den rätta sidan om mörkret och kölden så lite kan man ju unna sig att längta till sommaren.
     Denna lilla härliga blomma som är alldeles pytteliten har jag fotograferat i dammen vid Skolparken förra sommaren. Den är en vattenväxt, förstorad med kameran så den syns knappt  så där rakt av i dammen.

    Det här blev nästan lite och inget men nu blir det symaskinen som kallar mig. Ha det bra trots det kuliga vädret. Vi ses.

3 kommentarer:

Steekjes en Stygn sa...

Här blåser det storm igen men våren kommer. Jag lovar. Halkan är inte kul så bäst att stanna inne med symaskinen.
Ha det fint.
Anje

Äventyret framtiden sa...

Det känns ju en aning tidigt med vårvädret som är just nu, men
vi får förmodligen räkna med lite backslag.
Här finns inte ens halka kvar, bara barmark
I och för sig är det skönt att slippa vara ute i snösvängen
Ha det gott!

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt med god mat! Och fina blommor!
agneta kram