lördag 28 januari 2017

Min röra.

     Har någon lust att se min röra i kväll? Tänkte bara visa hur det kan se ut när jag är i mitt esse med pysslandet. Inte särskilt roligt att reda upp sen men ack så trevligt så länge jag håller på.

     Är ingen riktig hejare på det här med kort men visst lär man sig se hur allt skall passa ihop även på det området. Försöker att göra det mesta från återanvänt material såsom från gamla almanackor, servetter, bilder och annat. Trots allt måste jag ju förstås köpa kort, kuvert tarratexter o lite annat.

      En del kort knåpar jag således ihop men en del är målad på fri hand. Rätt trevligt det med, eftersom det inte är så allvarligt att slänga ett kort ifall man inte gillar resultatet. Jag har hela mitt liv gillat blommor så att måla dem på grattiskort är ett tacksamt sätt att få utlopp för målarbehovet.
     Har nu blivit rätt många kort tillverkade så några finns till försäljning också vid Hantverkarboden i Jakobstad.
 

     På min promenad i dag gick jag förbi denna "skrinnskobana". Så jädrans isigt tänkte jag men så kom solen fram och jag kunde nästan sjunga Där björkarna susa.
       Lördagkvällen går på slutrakan men jag är ju en nattuggla så nu fortsätter jag framför TV:n.
  Tack för att ni fortfarande kikar in här. Ha det alldeles gott.



6 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Den där röran känner jag igen. Hos mig snarare kaos.Sen kan du tänka dig när vi sitter 10 tjejer tillsammans. Ojoj !!!Men det är ju så roligt att skapa. Och röran ordnar ju till sig sen.
Vackra bilder du visar. Solen ger ett så fantastiskt sken. Vi såg solen igår och den såg nästan annorlunda ut. Längtar efter våren !!!!
Kram Eva

Mina fotostunder sa...

Det är alltid roligt att göra kort tycker jag!
Dina kort blev ju jättefina!
Ha en fin dag!

Lisbet sa...

Härlig röra! Så kul med kort och att frossa i pysslet och breda ut sig med materialet.
Ha en fin början på veckan!

Anonym sa...

Oj,Oj,oj, vad du har varit flitig! Jag försöker också, men Oj vad jag stickar fel och sakta går det. Hls . Syster äldre

Skaparglädje sa...

Ser ut som att et gällde att välja att gå åt rätt håll, isbana åt ena hållet och vårbjörkar åt andra hållet. Och flitens lampa lyser hos dig, så många kort du tillverkat.
Kram!

Janne i Fagerlia sa...

For en produksjon! Fine kort du lager.