torsdag 13 april 2017

Glad Påsk och enkelt påskpyssel.

 
   Lite sent med idéer till påskpyssel men bättre sent än aldrig. Hade några restbitar av trä som jag inte kunde slänga. Klurade en gång i tiden på vad jag kunde göra av dem. Det blev till  lite konstiga kycklingar men vadå, visst får det finnas lite roliga kycklingar också, dessutom blev de så enkla att de passar mycket bra för barn att göra.
    Jag målade träbiten och en träkula gul, snurrade tunn järntråd runt en pinne på borrmaskin vilket fick bli halsen som kan röras. Ritade ögon med touch och limmade ihop kroppen, nacke och huvud med limpistolen. Klippte en liten kam i filt (så huvudet inte verkade så skalligt) och näbben blev sen i kartong. Till sist limmade jag fast kammen , näbben o två gula fjädrar till vingar. Så var den kycklingen klar och står stadigt på bordet.

     Annars mycket lite påskpynt hos oss. Det är liksom påskliljor, memma och lite god mat som är det viktigaste.  Genom åren har ändå ett och annat pynt tillkommit som riskerar att få stanna kvar i  lådan numera men den gamla tuppen som en gång i tiden värpte ägg men gett upp detta får ändå ta sin vanliga plats på bordet även denna påsk.

     Vet inte riktigt vad jag skall hitta på denna helg. Kan nog inte säga att jag njuter av en fortfarande illa värkande arm i gips och inget kan göra. Önskar att jag hade den där genen nu som gör att man kan vara lugn,lugn, inget göra och ändå trivas. Skulle kanske gå an bara värken lugnar sig åtminstone nattetid.

     Önskar er alla en trevlig och njutbar påsk. Vi ses.





1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Jag har också dragit ner mycket på påskpyntandet i år. Dels är det inte många helgdagar och för det andra orkar jag inte springa och pynta överallt., är så fruktansvärt trött.
Önskar dig en fin påskhelg! Glad Påsk!