måndag 24 april 2017

Novemberkaktusen har fått fnatt.

     Inte helt vanligt för mig att novemberkaktusen blommar denna tid. Vanligen brukar den blomma i november-december. Denna gång ville den sig inte riktigt före julen, hade endast några blom då men nu vill den tydligen ta igen detta. Bra så om än det är just nära julen vi hoppas på blomning.

    Verkar vara något som är bakvänt här hos oss i år. Jag har nämligen två Amaryllis som inte blommade till julen heller och ligger fortfarande och skräpar i sina krukor i förrådet. Såg i går att en knoppar börjar sticka upp ur båda. Inte kan jag låta detta gå förlorat så in med dom till fönstret, sen hoppas jag på vacker blomning i alla fall.
      Mycket vackert väder här i dag så nu blir det den sedvanliga promenaden och sen en loppisrunda med ena sonhustrun o minstingen. Ha det så gott ni där ute, vi ses.

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Den där typen av fnatt är av det bättre fnattslaget!
Påskkaktus? Midsommaramaryllis? Här blommar en julstjärna
som har överlevt ett par år....jag nändes inte kasta bort den
när den visade sig ha överlevt över fyra veckor nästan utan vatten.
Kanske det var just det som gjorde att den visar röda foderblad igen?
Det är bra när det fnattar till lite grann!

Skaparglädje sa...

Den är vacker vilken årstid den än blommar.
Kram!