lördag 21 april 2018

Blommor ute eller inne

    Inte en endaste blomknopp ute som vårtecken här hos oss ännu. Tyvärr har jag inte många vårlökar planterade eftersom de inte brukar trivas med mig. Pärlhyacinter o scilla syns litet men inga knoppar så jag visar ett inne vårtecken.
    På våren eller försommaren brukar denna blomma finnas till försäljning och råkar jag ha ärende till Sunds så kan jag bara inte motstå den.
     Döm om min förvåning när den fanns vid Halpa Halli denna gång så den blev inhandlad för någon dag sen. Tror att nostalgin spelar in med denna blomma för min del eftersom den fanns i mitt hem när jag var barn. Då planterades den som stickling och den kallades brudslöjan. Blomskott fick man ju från släkt och vänner så inget sådant inhandlades från någon affär.
     Lika vacker är den fortfarande i mina ögon så hoppas bara jag klarar den över sommaren.

     Orkidén jag har här kan jag kalla ett riktigt hösttecken. Undrar faktiskt om den tänker stå sig enda till hösten. Den började blomma i september och den har inte ändrat ett dyft ännu, varken mer eller mindre blommor har det blivit. Snudd på att jag säger jag börjar bli trött på den men nej det kan jag inte för jag kommer säkert att sakna den när den väl gett sin sista skönhet.

      Min envisa flunsa är så gott som förbi och dagarna går i en väldig fart. Känns som man får säga snart är det midsommar men nej det kan man ju inte, det heter ju att man skall leva för stunden.
      Ha det gott alla ni som kikar in, vi ses.

1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Så skönt att din flunsa håller på att ge med sig!
Fina krukväxter har du också, blommande sådana. Här har jag givit bort nästan alla och har bara tre kvar + en julamaryllis som växer så grönt och fint. Jag hoppas få den att blomma till nästa jul igen.
ha det gott du med !