lördag 29 september 2018

Ljustider

                      Mörker och kallare väder, då måste man bara fixa lite mys pys hemma.
      Sitter just nu i soffhörnet, tittar på TV, virkar ugglor och har ljus på bordet och eld i den öppna spisen. Det trevligaste på höstkvällarna är ju att göra det lite mysigt för sig.

  Mysigt eller rätt trevligt är också att måla ljus på frihand. Bra mycket roligare än att måla enligt någon mall men de med tro hopp o kärlek har jag först ritat motivet på papper, överfört till ljuset och sen målat. Klarar inte detta motiv att få det som jag vill på fri hand så jag får fixa det på bästa sätt om än det blir mera jobb.

     
    För länge sen stöpte jag själv ljus av gamla stumpar och en del inköpt. Väldigt roligt att testa sig fram på den vägen också med att få ljus som gick från mörkare färg ner och ljusare upp. Av bekvämliga själ har det blivit rätt länge som jag endast målat ljusen. Jag brukar syssla med vad som känns roligt för stunden då blir ju tillvaron rätt trevlig. Ha en bra sen lördagkväll alla som tittar in. Vi ses.

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag är imponerad över din flit och hantverkskunnighet. Så snyggt du målar ljusen.
Fantastiskt!
ha en fin söndag!

Evas Pyssel sa...

Så vackra ljus du har målat. Vi stöper ljus varje år och det måste bara bli av. Vi gör ju samtidigt ett familjeljus med 6 armar. Ingen jul utan just det ljuset hos oss !!! Vilka härliga bläckfiskar i glada färger. Jag har virkat någon enstaka till en vän och det var ett roligt projekt minns jag.
Ha det fint. Kram Eva