söndag 20 januari 2019

Vackert 20/1

     Dagens promenad blev inte lång då det var så kallt men ooo så vackert det var trots att solen höll på att gömma sig.

                                   Tyvärr frös jag om fingrarna så det blev inte många foton.


       Denna lilla stuga vandrar jag förbi ibland. Vackert på sommaren men ännu finare på vintern tycker jag. En riktig tomtestuga. Minnen från vår flyttning hit rätt nära  denna stuga var att några Helsinforsbor ägde och härstammade från denna lilla stuga då. Varje sommar kom flera familjer i denna släkt bilande upp hit till sitt lilla sommarparadis. Tiderna förändras men än är denna lilla stuga i användning men då av av annan familj.

      Hemma igen blickar jag mot min egen rabatt i vinterskrud. Lämnade kvar alla stjälkar i höstas för de ger ju en viss prydnad även på vintern.

       Mjuk plufsig snö som just fallit. Små utsirade flingor högst upp som ni ser. Det gäller att ha ögonen med sig för det lilla ha,ha.
      Och kan ni tänka er att nu skiner solen för fullt igen, ja nu när jag sitter vid datorn och egentligen behöver få sol.  Verkar som mannen gick ut den rätta tiden i dag för han sopar snö för fullt i det vackra solskenet. En fortsatt skön söndag till er alla. Vi ses.
 

1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Oh så vackra vinterbilder. Det är ju som att vandra runt i ett julkort.
Så vitt och vackert.