lördag 26 januari 2019

Vantar kort o pysselgrejer

     Vantarna äntligen klara. Mönstret som jag rivit från nån tidning bildade typ tulpaner i ljuva färger, rosa, gul o grön. Jag hade de färgerna i mina gömmor men tyckte de var alldeles för skrikiga och då tager man bara vad man haver.
     Ljusgrå, mörkare grå och naturvit är ju ganska neutrala färger så det fick de bli.



     Faktiskt riktigt skönt att de nu är klara för det var inte alls roligt att sticka dem. Varför ja, det vet jag inte. Kanske är det så att allt har sin tid och min värsta sticktid är förbi.
    Att pyssla med kort är bra mycket roligare just nu. Försökte mig på att göra lite gammaldags kort, såna som jag minns från länge sen men de blev nog nygamla kan man säga.
     Var till Kokkola i dag för att inhandla allt till ena toaletten som står inför renovering. Tog en sväng via bokhandeln och vad tror ni jag träffade på? Jo 40% rabatt på bl.a många olika pysselgrejer för kort.
     Kunde inte motstå denna och även några andra små grejer. Dessutom kom snälla Annika med man hit i kväll som även handlat en del på en annan rea åt mig så det där att göra kort endast på återanvänt material är nog på väg att gå mig ur händerna. Jag säger som Dagny Karlsson att man ska göra det som är roligt.
     Lovas 17- här i morgon men skön söndag till er i alla fall bara ni håller er inomhus. Vi ses.

2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Vad roligt att du har börjat med kort du också. Det är en så rolig hobby. Dina vantar är helt underbara. Jag drar mig alltid för att sticka motiv med trådar som ska löpa med bakom. Många på mitt stickcafe´ håller på med grytlappar på rundsticka. Tänker på att försöka det jag också
Här snöar för fullt idag. Jag får väl krypa upp i soffhörnet med något i händerna. Ha det fint.
Kram Eva

Skaparglädje sa...

Så många härliga kreativa människor det finns. Så roligt att läsa om alla olika pyssel. Du har gjort så mycket fint!
Kram!