torsdag 3 januari 2019

Vantar av Kurre garn.

   Ja julen den kom och gick i feber ruset och även nyåret kom och gick, då i lugnets tecken då orken inte ville ge sig tillkänna. Några promenader har hjälpt till att få orken tillbaka men i dag är det 16,8- så inte så behagligt att ta sig ut nu.
   Varje år planerar jag vad jag skall göra efter julen, alltså något av idéerna som pockar på men ack, varje år är det likadant. Ni vet det där jag brukar säga att när julen gått går luften ur mig.
    Tanken var den att genast fylla på det kommande årets lilla lager av THK grejer men det suger inte det minsta att ta tag i något av det just nu. Vantar till mig själv blir det istället som jag så väl behöver. Tappar nämligen vantar lite här o var så jag är i akut behov av dessa.

 Fyndade naturvitt Kurre garn på loppis. Jag vet inte hur gammal sort detta garnet är men det är så otroligt behagligt att sticka. 80% ull, maskintvätt och bra mycket mjukare än vad t.ex. Nalle garnet är.Har inte letat på nätet om det finns men skulle gärna sticka mer i detta garn.
   
    I kväll skall jag till Hantverkarboden på julkaffe, ska bli trevligt att träffa de andra. Före julen var det ju så full rulle med allt där så därav julkaffet efter julen, då får vi åtminstone prata i lugn och ro.
     
       Inget mer för denna gång men allt gott till er som kikar in här. Vi ses.

Inga kommentarer: