söndag 4 augusti 2019

Garn som väntar

     
          Rätt sugen på att få sätta virknålen i detta garn. Dessa höstliga färger känner jag varmt för om än jag inte känner riktigt varmt för själva hösten.
   Tillåter mig inte att virka detta nu genast för då lämnar något annat som ufon så några skallror i andra färger ska bli klara. Avslappnande att bara virka lite nu och då så numera blir inget klart på en gång.
   
    Började i går ordna upp mina garner enligt tjocklek. Bäst så tycker jag, enklare att kombinera något då.
      En hel låda full med alpacka garn, undrar faktiskt när jag skall få detta att bli något. Några lådor med sju bröder, nalle, alpacka, bomullsgarn och lite annat säger mig att jag borde leva till 200 år för att få detta använt.
     Så konstigt egentligen att när jag var ung mamma och ville göra så mycket hade jag inte råd att köpa mycket material, därav blev någon tröja upprepad och sen stickad till sockor. Inte känner vi oss rika i dag heller men det är nästan lättare att handla material än att få förverkligat något.
    T.ex. så samlade jag skräp att pyssla med barnen och nu blir nästan allt sådant material inhandlat. Borde vi kanske erkänna att även medel svensson har det rätt bra i dag.

     Rätt mulet och kallt men får nog lämna mina garner dit hän och ta och dra iväg ut för lite motion. Bör ju vara lite av varje. Ha en bra dag alla ni som kikar in. Vi ses.





2 kommentarer:

Vform sa...

Du har så rätt i det du skriver!
Vi borde inte samla på oss så mycket ... men ...
Ha de gott!

Skaparglädje sa...

Jag har stickat grytlappar i garnet Safran, ett härligt garn att "jobba" med.
Kam!