fredag 2 augusti 2019

Göta Kanal

     Tre dagar efter hemkomsten från Lauhanvuori så bar det av för oss till Göta Kanal. Eftersom Göta Kanal resan var beställd från tidigare (födelsedagspresent från söner med familj) så var det att ge sig av den rätta dagen. Han ändå med att delta i gammaldags torget mellan varven så ibland blir det väl intensivt leverne och ibland väl slött.
       

         Upplevelsen på Göta Kanal var speciell eftersom naturen var så vacker. Vackra träd lite här och var gjorde åkrarna så mycket mer levande. Sjön ja, den låg en bit lägre än kanalen, vilket gav en konstig känsla.


                                               Slussarna sänkte vattnet regelt som sig bör.

      Här en akvedukt. Vi åkte på vattnet i kanalen med vägen under oss. Tyvärr hade jag inte fått vattnet med på bild.
         Tre och en halv timmes färd med vackert väder (efter regnet), god mat och trevliga medresenärer gjorde att dagen blev riktigt lyckad.

   
  Egentiden i Vadstena kunde ha blivit lite intressant men då regnade det så det blev bara att småspringa lite hit och dit. Slottet det blev åtminstone förevigat som en liten glimt därifrån.
 
 Tyvärr långa och många bussfärder blev det med späckat program och mycket tidiga morgnar det gjorde resan tröttsam så nu blir det lugna puckar här hos oss ett tag. Ja så länge det varar kan jag väl säga eftersom jag trivs bäst när det är lite ståhej.
 
   Ingen skön värme här mera. Jag har väl inte nämnt tidigare att jag älskar värme eller? Får trösta mig med att det nuvarande svala vädret gör att man bättre orkar med bärrensning, saftkokning och dyligt som tar sin början nu.
   Hoppas ni alla har det bra. Om ni vill så ses vi igen här på bloggen en annan dag. Ha det så gott.











Inga kommentarer: