torsdag 15 juni 2023

Min underbara syren

          Har nog inte mycket att bjuda på här när jag mest trampar på endast på verandan, gårdsplanen och inomhus men lite blommor finns alltid.

      Varje år har jag väl visat bilder på min krasavitsa  moskvy syren när den är i blom. Den är bara för underbar med sina dubbla vita blom och ljuvliga doft.


Eftersom vi har barken där bland buskarna och runt om detta träd så får den lite kalk och gödsel en gång om året.

      Fick rådet av en trädgårdsmästare att klippa bort vissnade blom då orkar det blomma mera nästa år. Tror att den tackar mig för denna åtgärd eftersom det blommar så gott varje år.

     Något handarbete har jag inte alls på gång, lusten försvann med benbrottet men tror absolut den kommer igen i sinom tid när jag börjar kunna röra mig mera vanligt.
     Just nu är jag bara glad när barnbarnen dyker in nu och då för en trevlig stund. Det bästa i dag var när de ville och simma och jag slapp med tack vare husbilen som är högre att sitta i. Njuter av sköna värmen som vanligt när jag får "tina" upp en gång om året. Ska ju hålla i sig ända till midsommarn och jo visst hoppas jag det om än det är så nödvändigt med något regn också. Ha det gott, vi ses.


2 kommentarer:

Evy sa...

Vilken underbar blomning, vår syren har inte slagit ut ännu men snart så. Ta hand om dig och njut av sommaren. Hälsningar Evy

Äventyret framtiden sa...

Oj, så vacker den syrenen är, har nog aldrig sett någonting liknande tidigare. Kanske här hos dig men jag är osäker. Vacker som dagen är den.
Lycka är att ni har husbil och du slipper ut lite grann som omväxling.