måndag 12 juni 2023

Vild orkid'e


Vet ni när vi hade vår villa växte denna längs med vägen där. Hade hört att de var fridlysta så varje år gick jag och beundrade dem utan att ta någon trots att det kliade i fingrarna. I fjol när vi var dit för att plocka hallon blev jag helt förskräckt. De var bortskrapade med någon maskin. Endast några fanns kvar. Det gjorde mig rätt ilsken så jag tänkte får dom gör så, ja då tar jag också en. Trodde aldrig den skulle lyckas men nu blommar den i min rabatt. 

     Hoppas på att den fortsätter att trivas här. Ha det gott i sköna värmen, vi ses.

1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Jag gissar att ditt "tilltag" till och med räddar orkidéerna från att dö ut helt och hållet på det ställe där de brukar vara. Så bravo! Vi var med om liknande på Åland men då med den vita Skogsliljan som är sällsynt där. Släntmaskinerna tog bort dem men vi slog larm...och faktum är att det hjälpte. När vi flyttade från Geta hade de utökat ordentligt...

Hoppas att du mår bättre nu vad gäller lårbenet!