fredag 25 augusti 2023

Inför Weneziansk

                               Bjuder här en blick på mina vackra blommor inomhus just nu.

      Har säkert för något år sen skrivit om mina minnen av denna Brudslöja från min barndom. På den tiden tog alla sticklingar från varandra och det gick bra eftersom min mamma hade en sådan som var propp full med blom. Har älskat denna blomma sedan dess så jag köper en när jag någon gång ser i blomaffären eftersom jag inte är så skicklig att jag får den att övervintra.



Däremot denna Trillingblomma har jag klarat i vanligt fönster i flera år. Brukade ha den ute på sommaren och då blev den full av knoppar mot hösten men varje gång jag tvingades ta in den så ramlade knopparna av. I år fick den så inne hela sommaren, fick betydligt mindre blom men de hålls kvar tills de är utblommade. Blir nog innesommar även nästa år om den klarar sig till dess. Mycket vacker är den just nu.

     Och så denna orkidé som blommat flera veckor redan. Har inte alls tappat något blom ännu så jag tror att jag får njuta av den länge än.
      
      Weneziansk afton i morgon som nog skall firas lite. Med dessa mina blommor önskar jag er en riktigt skön Weneziansk afton. Ha det alldeles gott. Vi ses.


Inga kommentarer: