torsdag 1 juli 2010

Utställning

I dag började utställningen av Tro Hopp o Kärlek vid Hantverkarboden i Jakobstad som jag och en annan medlem har nu i juli månad. För varje månad väljs månadens hantverkare och nu var det vi som fick ställa ut. Trots att det är en liten utställning så fordras en del arrangemang in i det sista så alltid blir det lite bråttom. Kanske tycker en del det är konstigt att vi ställer ut Tro Hopp och Kärlek mitt i sommaren för det brukar ju ofta bli förknippat med julen men egentligen så är det ju en sjömanssymbol och den förekommer över hela världen men kanske allra mest i Jakobstad med omnejd. Detta är nog en riktig Jakobstadssymbol för hela slanten för här säljs dessa symboler både till jul, examen, bröllop, turister m.m. Här får ni se en del från vår utställning.

Detta som är textil är mitt hantverk

Keramiken står den andra utställaren för.

Julig men riktig traditionell THK

Dynvar och toalettpåse, en bit ifrån det traditionella.

Handgjord björkriskrans med keramik THK.

2 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Se där! Då kan jag kanske komma och se nån dag när jag beger mig mot dina trakter! Jag tillverkade min egen THK-belysning till jul när jag gick min allra första utbildning och bodde några år i den staden. Ha en skön helg! ♥

Annelis hantverk sa...

Men oj så vackra textilier och hantverk! Jag skall ta mig en tur dit i sommar.
Ha en bra dag!