tisdag 24 augusti 2010

Lykta i höstskymning

Efter en helg full med aktiviteter så vill jag visa denna fina lykta som inger ett lugnare tempo. Jag tror att alla här vet att det är ett finskt hantverk.
Vi var i gårkväll på besök hos några vänner vid deras villa, trots att jag sett denna lykta så många gånger tidigare så har den nog mera gått mig förbi ända tills nu då jag såg den i rätt skymning. Eftersom hon haft den i många år och den blivit rostig så hade hon nu målat den vit och den var riktigt fin även så.
Här syns bättre att den är vit.
Vid samma villa finns dessa led-lampor som ger ett väldigt lagom ljus i blomrabatten.
Till sist hennes vackra gummistövlar som passade att komma i vägen för min kamera.
Tack du Nette-Cecilia som gav dig till känna på marknaden och tack alla ni andra för besök och kommentarer ni gjort här på min blogg trots att det nu varit glest med inlägg. Vi ses.

6 kommentarer:

Bea sa...

Lyktan är verkligen vacker och finns i flera storlekar. Tyvärr har jag ingen, kanske man borde köpa en sån...!
Så du var på marknaden!? Vi var några timmar där, men avverkade inte alla "gator" i år, blev ngt trött på utbudet!
Må gott! /Bea

Lyckoslanten sa...

Tänk att jag inte heller äger en sådan lykta även om den kommer inför mina ögon mycket ofta. Man borde se den in action.
Jag var inte på marknaden. hoppas den var givande för dig!
Ha en bra vecka! ♥

Annelis hantverk sa...

Ja den lyktan är verkligen fin i sin enkelhet när den är tänd i skymningen! Synd att jag inte kom mig iväg till marknaden detta år.
Ha det så bra!

Nette Cecilia sa...

Vackra lyktbilder du visar.Det var ju trevligt att träffas live så att säga,det är alltid trevligt att se en förvånad min.Ha det bra Nette

Vform sa...

Hejsan!
Nästan så man tror att stövlarna också lyser i mörkret :)
Fina lyktor dom där ... tröttnar inte på dem fast de funnits länge nu!
Tack för hälsningen!
Ha en trevlig dag!

Janne i Fagerlia sa...

Dine bilder viser virkelig at høsten kan være en koselig tid. Lykten din var nydelig.