onsdag 4 augusti 2010

Svamp och fågelbo

Hej på er.
Till först vill jag förklara en sak om vår villa som jag förstått blivit lite missuppfattat. Det som jag kallar villa är vår sommarstuga som finns på en ö endast ca 200-300 meter från fastlandet. Det som i Sverige kallas villa så kallas här för egnahemshus, så vi bor i ett egnahemshus ca 10km från en stad i Österbotten. Det om det.
På det första fotot är svampen som fanns på en alstubbe vid villan, vet ej vilken sort men jag tyckte den var så vacker och man måste ju ta alla tillfällen i akt att fota något när man nu har en blogg. Själv gillar jag bäst att kika in på bloggar där det finns lite bilder med så det är alltid kul att hänga med vad som sker i era bloggar.
Samma svampar
När min man trimmade gräset vid villan så blev dessa ägg på bar backe, det fanns nämligen riktigt ner i gräset. Äggen fanns kvar några dagar men de försvann sen. Det var en pytteliten fågel som nog försökte ruva där men jag tror att det knappast lyckades.

I morgon kommer vi oss iväg med husvagnen och vi har ett delmål men resten är oklart, vi tar dan som den kommer och åker hem när andan faller på. Den är färdig packad så det trevligaste är kvar. Hoppas jag också hittar något trevligt att fota som jag kan visa här för själv gillar jag bloggar där det finns lite foton med. Det är alltid roligt att kika in i era bloggar för vanligtvis är de så vackra och inspirerande. Knappast hittar jag någon gammal träbit att fota den här gången men vi får se. Fortsätt ni alla att njuta av den sköna värmen för det gör jag verkligen. Vi ses.

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Det där med villa kan bli missuppfattat och därför har jag skrivit sommarstuga även om det känns konstigt! ;o)
Håller med om att det är trevligt med bilder i bloggar! Vi får väl se vad du fotograferar på din tripp! Jag ska försöka fånga stunder också när jag far på min överraskningsresa.
Ha det gott! ♥

annika sa...

Jo men visst är det kul med bilder på bloggen. Det är liksom bilden som talar för min del. Hoppas att ni får det bra på husvagnsresan. Ska bli kul att se vad du fångar med linsen.
Kram
annika

Nette Cecilia sa...

Härliga svampformer,kram Nette

Lisbet sa...

Fina bilder!
Hoppas ni kom i väg med husvagnen. Eller blev det villan? Du har så rätt, visst måste man kunna ändra sina planer om det känns så!
Oberoende vad du gör, så hoppas jag att du får ett riktigt fint veckoslut!