måndag 2 augusti 2010

Min lilla uggla

Dagarna går men konstigt nog sommaren består. Eftersom jag tagit fler bilder vid vår villa så skall ni igen få se några av dem trots att vi nu tillfälligtvis är hemma.
Här på den första har jag en otroligt fin trädbit som formats konstnärligt av naturen. Den lilla ugglan målade jag för många år sen och tyckte att den var väldigt passande att vila på grenen.
Här är mina "gubbar" som blev så utan färg att jag målat om dem i sommar.
Denna sten har legat i en sjö men det är en hemlighet i vilken sjö.
En gren på vår fina stora hängbjörk.
Den här veckan är det igen meningen att det bär av med husvagnen, kanske hinner jag med ett snabbt inlägg före det, vi får se. Hej svejs till dess.

8 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Jag som igor bloggade att jag inte vill resa bort nu under min semester få längtan till insjöar som just på din bild med hängbjörken ;O) Må gott i sommarvärmen,
Kram Petra B.

Lyckoslanten sa...

Gullig uggla det där. Man kan hitta så otroligt fina konstverk, grenar och stenar, i naturen. Du tycks göra det!
Ha en bra vecka och ev. tur med vagnen! Ser att molntäcket spricker upp en aning här nu! :o)

Vform sa...

Oj, vad många intressanta saker du har runt omkring dig! Ugglan va ju bara för söt!
Alltid hittar man något speciellt i naturen!

Fortsatt fin augusti till dig!

Nette Cecilia sa...

Häftig uggla det finns massor med konstverk i naturen,Ha det så bra Nette

Anita Tørmoen sa...

Flott ugle. Kjemefine naturbilder.

annika sa...

Du verkar vara väldigt konstnärlig av dig. Fin uggla.
Förstår att du skrev om våra trädstammar.
Hoppas att ni kan ta er en tur med husvagnen. Det är kul med campingliv. Men ni som bor vid sjön har det helt fantastiskt med fina grillplatser och bad.
Kram
annika

Bea sa...

Söt uggla som sitter i trädet som spanar.
Naturen bjuder på en mängd trevliga skatter.
Hoppas ni får fina dagar på er tur med husvagnen!
Må gott! /Bea

Creative Momone sa...

Tänk vad man kan hitta i naturen!!
Vilken fin uggla, du är nog konstnär du.
Hoppas ni får en trevlig semester med husvagnen, njut och ta dan som den kommer.
Marianne ♥